Nowe zadaszenia na peronach
Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą są nowe zadaszenia peronów. Stylizowane wiaty już zabezpieczają perony nr 1 i 2, a teraz prace skupiają się na peronie nr 3. Widoczne są już szkielety nowych zadaszeń, a montaż kolejnych elementów przebiega dynamicznie, przybliżając moment ukończenia tego etapu prac.
Postęp prac podziemnych
Nie tylko powierzchnia dworca ulega zmianom - pod ziemią również dokonują się istotne prace. Zakończono betonowanie ostatniej części przejścia podziemnego, a już zainstalowano szyby wind oraz ruchomych schodów. Warto zauważyć, że schody ruchome zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej zdolności poruszania, mając 12 lub 15 metrów długości oraz 80 cm szerokości, co ma zapewnić komfortowe i funkcjonalne ciągi komunikacyjne dla podróżnych.
Prace przy dworcu PKP w Białymstoku nabierają tempa, przybliżając moment otwarcia nowych zadaszeń peronowych oraz przejść podziemnych. Modernizacja stacji Białystok i budowa węzła intermodalnego to ważne kroki w rozwoju infrastruktury kolejowej regionu, które mają przynieść poprawę komfortu podróży dla pasażerów oraz zwiększyć efektywność transportu kolejowego.