wtorek, 18 marzec 2025 16:47

Uczennice II LO w Białymstoku walczą z presją mediów społecznościowych i uczą samoakceptacji

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Projekt BezFiltra pomaga młodzieży radzić sobie z presją mediów społecznościowych i budować pozytywny obraz siebie. Uczennice II Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku organizują warsztaty, w których uczestniczą psychologowie oraz specjaliści. Inicjatywa jest częścią Olimpiady Zwolnieni z Teorii.

Spis treści:

Gabriela Glińska, Amelia Gabrylewska i ich działania na rzecz rówieśników

Projekt BezFiltra został stworzony przez cztery uczennice trzeciej klasy liceum: Gabrielę Glińską, Amelię Gabrylewską, Emilię Citko i Magdalenę Wawrzeniuk. Jego głównym celem jest wspieranie młodych ludzi w budowaniu samoakceptacji.

Problem samoakceptacji jest bardzo powszechny wśród młodych ludzi. - Gabriela Glińska

Obserwując nasze otoczenie, zauważyłyśmy, że jest to duży problem i pomyślałyśmy, że chcemy zrobić coś, żeby pomóc naszym rówieśnikom w zaakceptowaniu własnego ciała, własnej osobowości. - Gabriela Glińska

Dlatego, w ramach naszego projektu, prowadzimy warsztaty na temat samoakceptacji. - Gabriela Glińska

Część z nich odbywa się z panią psycholog, część prowadzimy same – i są to warsztaty artystyczne, czyli kreatywne. - Gabriela Glińska

Ale też opowiadamy o tym problemie i staramy się porozmawiać z naszymi rówieśnikami. - Gabriela Glińska

Warsztaty prowadzone są w dwóch częściach:

  • Psychologicznej – gdzie specjalista omawia mechanizmy wpływające na samoocenę.
  • Artystycznej – podczas której młodzież wyraża emocje poprzez kreatywne działania.

Uczennice zauważyły, że temat samoakceptacji jest niezwykle istotny, ponieważ dotyczy każdego młodego człowieka. Z tego powodu postanowiły działać i wspierać swoich rówieśników.

Warsztaty w szkołach i reakcje uczniów

Projekt obejmuje szkoły podstawowe, gdzie uczennice prowadzą warsztaty zarówno z pomocą psychologa, jak i samodzielnie. Każde spotkanie jest dostosowane do grupy wiekowej uczestników.

W trakcie warsztatów młodzież ma okazję:

  • Dowiedzieć się, jak media społecznościowe wpływają na ich samoocenę.
  • Podyskutować o tym, jak akceptować siebie i innych.
  • Wziąć udział w ćwiczeniach, które pomagają budować pozytywny wizerunek własnej osoby.

Spotkania cieszą się dużym zainteresowaniem. Uczniowie chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami na temat samooceny.

Efekty projektu i jego przyszłość

Projekt potrwa do końca marca, ale jego wpływ na młodzież może być długofalowy. Dziewczyny zauważyły, że uczestnicy warsztatów stają się bardziej świadomi swoich emocji i łatwiej im akceptować siebie.

Według Emilii Citko, temat ten jest niezwykle istotny, ponieważ dotyczy nie tylko młodzieży, ale także ich rodzin i otoczenia. Uczennice podkreślają, że ich celem jest pokazanie, iż każdy może czuć się dobrze w swojej skórze, niezależnie od oczekiwań społeczeństwa.

Organizatorki mają nadzieję, że ich inicjatywa przyczyni się do zwiększenia świadomości na temat samoakceptacji. Chcą także zachęcić innych do podejmowania podobnych działań w swoich środowiskach.

Więcej w tej kategorii: « Kolizja na S61 w Kolnie