Spis treści:
- Gabriela Glińska, Amelia Gabrylewska i ich działania na rzecz rówieśników
- Warsztaty w szkołach i reakcje uczniów
- Efekty projektu i jego przyszłość
Gabriela Glińska, Amelia Gabrylewska i ich działania na rzecz rówieśników
Projekt BezFiltra został stworzony przez cztery uczennice trzeciej klasy liceum: Gabrielę Glińską, Amelię Gabrylewską, Emilię Citko i Magdalenę Wawrzeniuk. Jego głównym celem jest wspieranie młodych ludzi w budowaniu samoakceptacji.
Problem samoakceptacji jest bardzo powszechny wśród młodych ludzi. - Gabriela Glińska
Obserwując nasze otoczenie, zauważyłyśmy, że jest to duży problem i pomyślałyśmy, że chcemy zrobić coś, żeby pomóc naszym rówieśnikom w zaakceptowaniu własnego ciała, własnej osobowości. - Gabriela Glińska
Dlatego, w ramach naszego projektu, prowadzimy warsztaty na temat samoakceptacji. - Gabriela Glińska
Część z nich odbywa się z panią psycholog, część prowadzimy same – i są to warsztaty artystyczne, czyli kreatywne. - Gabriela Glińska
Ale też opowiadamy o tym problemie i staramy się porozmawiać z naszymi rówieśnikami. - Gabriela Glińska
Warsztaty prowadzone są w dwóch częściach:
- Psychologicznej – gdzie specjalista omawia mechanizmy wpływające na samoocenę.
- Artystycznej – podczas której młodzież wyraża emocje poprzez kreatywne działania.
Uczennice zauważyły, że temat samoakceptacji jest niezwykle istotny, ponieważ dotyczy każdego młodego człowieka. Z tego powodu postanowiły działać i wspierać swoich rówieśników.
Warsztaty w szkołach i reakcje uczniów
Projekt obejmuje szkoły podstawowe, gdzie uczennice prowadzą warsztaty zarówno z pomocą psychologa, jak i samodzielnie. Każde spotkanie jest dostosowane do grupy wiekowej uczestników.
W trakcie warsztatów młodzież ma okazję:
- Dowiedzieć się, jak media społecznościowe wpływają na ich samoocenę.
- Podyskutować o tym, jak akceptować siebie i innych.
- Wziąć udział w ćwiczeniach, które pomagają budować pozytywny wizerunek własnej osoby.
Spotkania cieszą się dużym zainteresowaniem. Uczniowie chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami na temat samooceny.
Efekty projektu i jego przyszłość
Projekt potrwa do końca marca, ale jego wpływ na młodzież może być długofalowy. Dziewczyny zauważyły, że uczestnicy warsztatów stają się bardziej świadomi swoich emocji i łatwiej im akceptować siebie.
Według Emilii Citko, temat ten jest niezwykle istotny, ponieważ dotyczy nie tylko młodzieży, ale także ich rodzin i otoczenia. Uczennice podkreślają, że ich celem jest pokazanie, iż każdy może czuć się dobrze w swojej skórze, niezależnie od oczekiwań społeczeństwa.
Organizatorki mają nadzieję, że ich inicjatywa przyczyni się do zwiększenia świadomości na temat samoakceptacji. Chcą także zachęcić innych do podejmowania podobnych działań w swoich środowiskach.