Czego się dowiesz:
- Jakie są główne cele modernizacji dworca PKP w Białymstoku?
- Jakie prace związane z modernizacją peronów zostały już zakończone?
- Jakie korzyści przyniesie budowa przejść podziemnych na dworcu w Białymstoku?
- Kiedy planowane jest zakończenie prac przy dworcu PKP w Białymstoku?
- W jaki sposób modernizacja dworca wpisuje się w projekt Rail Baltica?
Zaawansowane prace na peronach:
Od rozpoczęcia projektu modernizacji stacji Białystok zainwestowano znaczne środki i wysiłki w renowację i rozbudowę peronów. Do tej pory zakończono prace na peronach nr 1, 2 oraz 4, które zostały wyposażone w nowoczesne, drewniano-metalowe zadaszenia, zapewniające większą ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Aktualnie prace koncentrują się na peronie nr 3, gdzie oprócz instalacji nowych torów, powstaje także nowy peron wraz z przystankami i zadaszeniami. Te działania są kluczowe dla zwiększenia przepustowości i efektywności obsługi pasażerów.
Przełom w budowie przejść podziemnych:
Jednym z najbardziej oczekiwanych elementów przebudowy są przejścia podziemne, które po raz pierwszy pojawią się na białostockiej stacji. Prace nad ich realizacją ruszyły pełną parą i mają zasadnicze znaczenie dla poprawy logistyki i bezpieczeństwa na terenie dworca. Te nowo projektowane przejścia umożliwią łatwiejsze i szybsze przemieszczanie się między peronami, co jest szczególnie ważne w kontekście rosnącej liczby pasażerów korzystających z dworca w Białymstoku.
Zakończenie intensywnych prac przy dworcu PKP w Białymstoku jest przewidziane na 2024 rok. Oczekuje się, że zakończenie tych prac przyniesie znaczące korzyści zarówno dla mieszkańców miasta, jak i podróżujących. Modernizacja ta wpisuje się w szersze ramy projektu Rail Baltica, którego celem jest stworzenie nowoczesnej, efektywnej i bezpiecznej sieci transportowej w regionie. Nowy dworzec będzie nie tylko bardziej funkcjonalny, ale również stanie się wizytówką Białegostoku, podnosząc standardy urbanistyczne i jakość życia w mieście.
źródło: eska.pl