Spis treści:
Projekty uczestników
Uniwersytet w Białymstoku po raz trzeci organizuje Program Tutorski, w którym uczestniczy 21 uczniów z regionu. W tym roku tematy projektów są niezwykle zróżnicowane i odpowiadają zainteresowaniom młodych naukowców. Przykładem jest uczennica z Łomży, która zgłębia zastosowanie glukozy jako rdzenia polimeru gwieździstego. Chce w przyszłości rozwijać karierę chemiczną. Inne uczestniczki, uczennice z Białegostoku, zajmują się analizą metod skutecznego uczenia się. To praktyczny temat, który może wpłynąć na poprawę efektywności edukacji. Przez najbliższe pół roku uczniowie będą prowadzić badania pod kierunkiem 14 tutorów z Uniwersytetu w Białymstoku.
Rola Krzysztofa Korotkicha
Inicjatorem Programu Tutorskiego jest profesor Krzysztof Korotkich, prorektor ds. kształcenia Uniwersytetu w Białymstoku. Jego celem jest wsparcie młodzieży w rozwijaniu pasji oraz budowanie ich pewności siebie. Profesor Korotkich sam będzie tutorem i poprowadzi dwoje uczestników w ich projektach. Tutoring to metoda edukacji bazująca na indywidualnym podejściu. Dzięki niej młodzi badacze mogą realizować swoje zainteresowania pod okiem doświadczonych mentorów. Taka współpraca pozwala także na rozwijanie umiejętności, które mogą okazać się przydatne w przyszłości.
„Zapraszamy do tego programu tych, którzy mają jakieś pasje, którzy chcieliby zrobić coś więcej, udowodnić sobie, nie światu, że nauka to jest część ich życia, że mogą coś dać z siebie, a przede wszystkim pracować nad sobą” – profesor Krzysztof Korotkich.
Efekty pracy
Wyniki półrocznej pracy uczniów zostaną zaprezentowane w czerwcu podczas Forum Tutoringu. To wydarzenie odbędzie się na Uniwersytecie w Białymstoku i zgromadzi zarówno uczestników programu, jak i ich opiekunów. Forum będzie okazją do wymiany doświadczeń i inspiracji do dalszych działań. Dzięki tej inicjatywie młodzież ma szansę wejść w świat badań naukowych oraz lepiej zrozumieć swoje pasje. Program Tutorski łączy w sobie edukację, współpracę i rozwój osobisty.