środa, 29 marzec 2023 15:50

Czy warto inwestować w reklamę outdoorową?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
pixabay pixabay

Każda firma potrzebuje promocji. Nawet najlepsza usługa i produkt, dopóki pozostają nieznane, nie mają szans na wzbudzenie zainteresowania potencjalnych klientów. A jedynie pozyskiwanie nowych kupujących jest tak naprawdę szansą nie tylko na sukces danej firmy, ale w pierwszej kolejności na utrzymanie się na rynku, co jest bardzo trudne.

 

Oczywiście można w tym momencie wytoczyć argument, że najlepsze rzeczy reklamują się same i promocję załatwiają tak naprawdę klienci, z ust do ust przekazując sobie informacje. Tyle że to także jest marketing, konkretnie zaś marketing szeptany. Na niego jednak firma nie ma wpływu, musi zatem skupiać się na tym, by osiągnąć sukces promocyjny w inny sposób.

Obecnie wiele osób mówiąc „marketing” tak naprawdę myśli „marketing internetowy”. Jest to o tyle uzasadnione, że faktycznie większość czasu spędzamy w sieci. Jednak pojawiające się tam reklamy tak często są irytujące i nietrafione, że wzbudzają raczej niechęć niż zainteresowanie. Nie mówiąc już o programach blokujących reklamy – wtedy treści promocyjne w ogóle nie docierają do potencjalnego klienta.

A co z tradycyjną reklamą? Czy odeszła już całkiem do lamusa? Okazuje się, że wręcz przeciwnie. Zewnętrzne nośniki reklamowe mają wiele zalet i po okresie spadku popularności ponownie cieszą się dużym zainteresowaniem.

Przede wszystkim na reklamę zewnętrzną nie da się nałożyć blokady, nie ma na nią skutecznego programu. Kolorowe reklamy często wpadają nam w oczy mimochodem, w trakcie jazdy samochodem czy autobusem, spaceru po mieście, wizyty w przychodni itp. Często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Ale w podświadomości pozostaje to, co chciał nam przekazać twórca reklamy. Bardzo często reklamy outdoorowe są po prostu atrakcyjne wizualnie. Bardziej bazują na grafice niż na warstwie słownej, więc tym bardziej trafiają do odbiorców.

Zewnętrzne nośniki, takie jak balony reklamowe, ekrany, flagi, bramy itp. towarzyszą nam także podczas imprez plenerowych. Chyba każdy chociaż raz w życiu dostał kolorowego balonika z logo firmy, który wręczyła uśmiechnięta hostessa…

Czy warto zatem korzystać z takiej formy promocji? Zdecydowanie tak! W ten sposób niekoniecznie można przekazać informacje o firmie i jej produktach, ale jest to skuteczny sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki, jej logo i kolorystyki.

  • Nowe perony i przejścia podziemne w Białymstoku
    Nowe perony i przejścia podziemne w Białymstoku

    Modernizacja dworca kolejowego w Białymstoku, będąca częścią transgranicznego projektu Rail Baltica oraz lokalnych inicjatyw urbanistycznych, zbliża się do finału. Prace, które rozpoczęły się ponad trzy lata temu, mają na celu nie tylko poprawę funkcjonalności, ale także podniesienie estetyki i komfortu stacji.

    Written on piątek, 19 kwiecień 2024 14:20
  • KAS zlikwidowało nielegalny przemyt papierosów
    KAS zlikwidowało nielegalny przemyt papierosów

    W wyniku skoordynowanych działań Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) z regionów podlaskiego i śląskiego, przeprowadzono skuteczną akcję przeciwko przemytowi papierosów. Na terenie województw świętokrzyskiego i opolskiego zabezpieczono ponad 265 tys. paczek nielegalnych papierosów. Akcja ta skutkowała aresztowaniem trzech osób podejrzanych o paserstwo akcyzowe.

    Written on czwartek, 18 kwiecień 2024 13:50
  • Skazany za morderstwo po 30 latach w Białymstoku
    Skazany za morderstwo po 30 latach w Białymstoku

    Sąd Apelacyjny w Białymstoku podtrzymał wyrok 15 lat więzienia dla Mariusza D., oskarżonego o zabójstwo 40-latka, do którego doszło w maju 1992 roku. Zbrodnia, która przez dekady pozostawała niewyjaśniona, została rozwiązana dzięki zaawansowanym badaniom DNA i pracy detektywów z tzw. archiwum X

    Written on środa, 17 kwiecień 2024 07:55
  • Zagadka nagród finansowych w Białostockim Szpitalu Dziecięcym
    Zagadka nagród finansowych w Białostockim Szpitalu Dziecięcym

    W szpitalu dziecięcym w Białymstoku narasta konflikt dotyczący nagród finansowych przyznawanych pracownikom. Ogólnopolski Związek Zawodowy Pielęgniarek i Położnych domaga się od dyrekcji szpitala przejrzystości w kwestii rozdzielanych kwot.

    Written on wtorek, 16 kwiecień 2024 11:10
  • Z Białegostoku do USA. Młodzi innowatorzy na drodze do światowej sławy w Olimpiadzie Kreatywności
    Z Białegostoku do USA. Młodzi innowatorzy na drodze do światowej sławy w Olimpiadzie Kreatywności

    Uczniowie klasy politechniczno-kreatywnej z I Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, znani jako drużyna omeGANG, zdobyli złoto na XVII Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności w Warszawie. To zwycięstwo otwiera przed nimi możliwość udziału w prestiżowym konkursie Destination Imagination, który odbędzie się w Stanach Zjednoczonych.

    Written on poniedziałek, 15 kwiecień 2024 06:36