Czego się dowiesz:
- Jakie są postępy w budowie drogi S19 na odcinku Krynice – Białystok Zachód?
- Które odcinki budowy są najbardziej zaawansowane?
- Jakie obiekty inżynierskie są budowane w ramach tego projektu?
- Kiedy planowane jest zakończenie budowy odcinka Krynice – Białystok Zachód?
Podpory wiaduktu są widoczne także na przeciwległym krańcu, w okolicach Jeronik. To tutaj skrzyżują się dwie najważniejsze drogi szybkiego ruchu w północno-wschodniej Polsce: S8 i nowo budowana S19.
Ważny element infrastruktury
Odcinek Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód będzie jednym z kluczowych fragmentów S19, łączącym tę trasę z istniejącą już drogą ekspresową S8. Węzeł Białystok Zachód, który powstanie w ramach tego zadania, będzie pełnym węzłem typu „koniczyna”, umożliwiającym swobodny przejazd między dwiema ekspresówkami.
Poza węzłem Białystok Zachód, budowane są także 13 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty nad rzekami Supraśl i Białą oraz wiadukt kolejowy nad torami Białystok – Ełk. Budowa tego odcinka jest przewidziana do ukończenia w pierwszej połowie 2026 roku.
Zakres prac i zaangażowanie firm budowlanych
Droga ekspresowa S19 będzie posiadała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z rezerwą miejsca na dodatkowy, trzeci pas. Trasa będzie przystosowana do dużych obciążeń, wynoszących 11,5 tony na oś.
Budowa drogi realizowana jest przez konsorcjum firm PORR i Unibep, które konsekwentnie wykonują wszystkie etapy kontraktu. Zakończenie budowy planowane jest na 2026 rok.
źródło: Kurier Poranny