wtorek, 28 styczeń 2025 07:15

Azbest w Białymstoku

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Deklaracja o azbest Deklaracja o azbest Zdjęcie redakcyjne

Obowiązek inwentaryzacji zgodnie z przepisami

Każdy właściciel posesji, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, ma obowiązek sporządzić odpowiednią informację do 31 stycznia. Dokument powinien być przygotowany na podstawie spisu z natury i zgodnie ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z 13 grudnia 2010 roku. Informacja musi zostać sporządzona w dwóch egzemplarzach:

  • Jeden egzemplarz osoby fizyczne przekazują prezydentowi miasta, a osoby prawne marszałkowi województwa
  • Drugi egzemplarz należy przechowywać przez rok

Dokumenty wymagają corocznej aktualizacji w terminie do 31 stycznia każdego roku.

Sposoby składania dokumentów

Istnieje kilka możliwości składania dokumentów, co ułatwia mieszkańcom spełnienie tego obowiązku. Dokumenty można dostarczyć w następujący sposób:

  • Osobiście w Biurze Gospodarowania Odpadami przy ul. Bitwy Białostockiej 2/2, pokój 207
  • Drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP
  • Listownie na adres urzędu

Formularze dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Szczegółowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem 85 869 6510.

Dotacje na usuwanie azbestu

Mieszkańcy Białegostoku mogą ubiegać się o dotację na usunięcie wyrobów zawierających azbest. Formularz wniosku o dotację wraz z wymaganymi załącznikami jest dostępny w Biurze Gospodarowania Odpadami oraz na stronie Urzędu Miejskiego. Warunki przyznania dotacji:

  • Złożenie wniosku przed rozpoczęciem prac
  • Dostępność środków finansowych w budżecie miasta
  • Podpisanie umowy o udzielenie dotacji

Wszystkie szczegóły można uzyskać pod numerem telefonu 85 869 6510.

Wykaz najważniejszych zadań dla mieszkańców

Mieszkańcy Białegostoku mają czas do 31 stycznia na złożenie informacji o wyrobach zawierających azbest. Dokumenty można składać w dogodny sposób: osobiście, elektronicznie lub listownie. Dodatkowo osoby planujące usunięcie azbestu mogą skorzystać z miejskich dotacji. Pamiętaj:

  • Dokumenty należy składać na właściwych formularzach
  • Informacje są aktualizowane corocznie
  • Wsparcie finansowe jest dostępne, jeśli spełnione są określone warunki

To doskonały moment, by zadbać o bezpieczeństwo swojej posesji i spełnić wymagane prawem obowiązki.