środa, 23 sierpień 2023 16:00

Czy idealna wizytówka istnieje?

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
wizytówki wizytówki pixabay

Wizytówki są prostą formą promowania danej marki. Bardzo często ich wygląd, decyduje o chęci odbiorców do nawiązania współpracy z Twoją firmą. Mimo że współcześnie główną rolę odgrywa reklama w social mediach, to w sektorze B2B i w usługach często przekazywanie wizytówek jest nadal praktykowane. Nie powinno się o nich zapominać, gdyż w dobie elektroniki dla wielu osób tekturowe prostokąciki mogą być czymś wyjątkowym i godnym zapamiętania.

Wydrukowanie 1000 sztuk wizytówki, która będzie wyróżniała Twoje usługi na rynku to nie mały koszt, dlatego zastanów się, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu idealnego projektu? 

Kolorystyka i styl, czyli spójność przede wszystkim

Idealna wizytówka, której kolorystyka i styl będzie współgrała z Twoimi innymi materiałami reklamowymi, będzie pozytywnie wpływała na jej odbiór. Pamiętaj, że spójność zawsze pozwala zachować pewnego rodzaju harmonię. Ujednolicenie identyfikacji wizualnej sprawia, że dane elementy, w tym wypadku barwy i grafika, oddziałują na odbiorcę podświadomie – klient może kojarzyć np. Twoją stronę internetową, styl fotografii, które się tam znajdują, konkretną czcionkę, jakiej używasz i tym samym łatwiej zapamięta Twoją wizytówkę. 

Projekt a oryginalność

Grafika, czcionka, papier, kształt – od nich zależy cena wizytówki. Nie warto jednak na tym oszczędzać! Dobry projekt może zaintrygować i przyciągnąć nowych klientów czy partnerów biznesowych. Wizytówki niektórym osobom kojarzą się z nudnymi i powszechnie spotykanymi szablonami. Jeśli chcesz się wyróżnić i zostać zapamiętanym, postaw na unikalny wzór! Zwykła wizytówka najpewniej trafi do kieszeni odbiorcy i ten już nigdy na nią nie spojrzy. Niestandardowy kartonik z ciekawym kształtem, wyjątkową grafiką czy sposobem przekazania danych może pozytywnie zaskoczyć i zaciekawić. Oryginalny wzór, kreatywność i pomysłowość mogą stać się kluczem do sukcesu, który sprawi, że będziesz postrzegany jako osoba nieszablonowa i twórcza.

Uszlachetnienie i rodzaj papieru – przyciągnij wzrok!

Te biznesowe karty powstają dzięki zastosowaniu różnych technologii i typów papieru. Dobrze dobrane uszlachetnienie przyciągnie wzrok klientów. W drukarniach najpopularniejsze są wizytówki laminowane, ekologiczne, z lakierem UV 3D, ze zdobieniami (np. srebrzone, złocone), z folią matową, połyskującą lub kolorową. Dla firm, które dbają o środowisko, świetnym wyborem będą kartoniki ekologiczne. Z kolei, gdy pracujesz w wolnym zawodzie, możesz zainwestować w wizytówki z folią np. holograficzną czy złotą. Druk wizytówki wiąże się także z wyborem gramatury i rodzaju papieru (np. kredowany, satynowy, metalizowany) – wszystko zależy od Twojego budżetu i oczekiwanego efektu.

Drukowanie wizytówek – komu zaufać?

Obecnie bez problemu znajdziesz w sieci gotowy wzór wizytówki do druku. Jednak pamiętaj, że tylko dobrze przemyślana wartość przekazu w takiej formie gwarantuje sukces. Stworzenie idealnej wizytówki nie jest proste. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, zdecyduj się na wsparcie specjalistów, którzy pomogą Ci m.in. stworzyć projekt, dobrać rodzaj i fakturę papieru. Współcześnie najlepiej skorzystać z usług renomowanych drukarni cyfrowych, gdzie złożysz zamówienie online bez wychodzenia z domu.