Wydrukuj tę stronę
poniedziałek, 03 październik 2022 09:36

Magiczne umiejętności przedstawicieli handlowych

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
pixabay pixabay

Mówi się, że za pieniądze miłości nie można kupić. Za to sprzedaż można prawie wszystko.

Wystarczy tylko, być dobrym sprzedawcą. Niekoniecznie ma to związek z jakością produktu. Sprzedaż to sztuka, której można się nauczyć. Oczywiście niektórzy mają do tego wrodzony talent. Za pomocą tajemniczych gestów i min, wyszukany słów, odpowiedniej artykulacji słów i modulacji głosu sprzedadzą nawet najgorsze badziewie. Przedstawiciel handlowy, bo o nim mowa w tym artykule, jest niczym magik, który rzuca zaklęcia i z ciężko sprzedającego się produktu, uczyni w oczach klienta najlepszej jakości towar.

Profesjonalne szkolenie

Tych magicznych sztuczek można się nauczyć. Firmy zatrudniające przedstawicieli handlowych organizują dla nich profesjonalne szkolenie. Warto podkreślić również, że wciąż jest to branża, w której najłatwiej o pracę. Dlaczego? Sprzedaż to potężna machina zasilająca przemysł. Wspierana przez odpowiednie działania i profesjonalnie zarządzana, przynosi niebagatelne rezultaty. Dobrzy, utalentowani przedstawiciele handlowi to prawdziwy skarb i powód do dumy, gdyż realnie przyczyniają się do sukcesu firmy.

Znienawidzona profesja?

Większość z nas na słowa ‘’przedstawiciel handlowy’’ reaguje kpiną, lub parsknięciem śmiechem. Cóż na to porazić, że zawód ten łączymy z elegancko ubranym panem chodzącym po domach. Sprzedaje dywany, nieciekawe ubrania i wszystko, co nam zbędne do życia. Nosi ze sobą skórzaną teczuszkę z umowami, którą otwiera, kiedy uda się przekonać do zakupu jakiegoś naiwniaka, lub jeździ samochodem z całym swoim ‘śmieciowym’’ kramem. Następnie otwiera bagażnik i usiłuje sprzedaż biednym ludziom jego zawartość, czyż nie tak? Jaka szkoda, że w społeczeństwie nie utrwalił się obraz profesjonalnego, wykształconego przedstawiciela handlowego prowadzącego negocjacje za granicą… A ten, z opisanym wyżej ‘’objazdowym sprzedawcą’’ ma niewiele wspólnego.

Przedstawiciel handlowy to ‘’żywa’ wizytówka firmy. Reprezentuje ją na zewnątrz, w jej imieniu prowadzi negocjacje. Do tego biegle zna co najmniej dwa języki obce. Ciągle jest w drodze, gdyż często odbywa podróże służbowe. Nie tylko jest piekielnie inteligentny i przekonujący, co atrakcyjny. Ma nie tylko przekonać klienta do słuszności swoich racji, co sprawić, że ten wyjdzie ze spotkania zadowolony z podjętych negocjacji. Jego celem jest oczarować i pozostawić dobre wrażenie na długo.